20-03-2019 | 10:50

Зміни до порядку реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі

З 19.03.2019 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 18.07.2018 № 710, відповідно до якої внесено зміни до Порядку ведення Державного земельного кадастру. Вказаними змінами передбачено можливість реєструвати земельні ділянки он-лайн.

Фізичні та юридичні особи, які бажають зареєструвати земельну ділянку, можуть подати відповідну заяву та необхідну документацію через розробника такої документації, тобто сертифікованого інженера - землевпорядника. Заява про проведення державної реєстрації земельної ділянки сертифікованими інженерами - землевпорядниками може подаватися в електронній формі з використанням особистого електронного цифрового підпису.

Заява про державну реєстрацію земельної ділянки в електронній формі з доданими документами подається відповідним сертифікованим інженером - землевпорядником через Єдиний державний портал адміністративних послуг, у тому числі через інтегровану з ним інформаційну систему Держгеокадастру, представлену у формі Інтернет-сторінки, що забезпечує формування та подання заяви

Крім того, можливо отримати викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру в режимі он-лайн з можливістю її друку на своєму комп’ютері для подальшого використання при підготовці землевпорядної документації.

Отримати викопіювання може будь-яка фізична або юридична особа за умови ідентифікації з використанням електронного цифрового підпису або іншого альтернативного засобу ідентифікації.

Постанова деталізує підстави для відмови у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру: якщо підставою для відмови є невідповідність поданих документів вимогам законодавства, реєстратор в рішенні про відмову відзначає такі відомості з посиланням на нормативно-правовий акт і його положення, з якими виявлено невідповідність; у разі, якщо підставою для відмови є нерозбірливий текст, закреслені слова, помилки й т. п., реєстратор у своєму рішенні про відмову вказує назву документа і його частину, в якій написано нерозбірливий текст або виявлені помилки, а якщо заявник подав документи не в повному обсязі, то реєстратор зазначає назви документів, яких не вистачає.

Додатково, з метою недопущення порушень під час державної реєстрації земельних ділянок вказаною постановою Кабінету Міністрів України запроваджується он-лайн моніторинг розгляду усіх видів заяв, що опрацьовуються у Державному земельному кадастрі.

Сервіси моніторингу надають заявнику можливість контролювати стан готовності необхідних документів та отримувати актуальну інформацію про можливість їх отримання у відповідному Центрі надання адміністративних послуг.