04-01-2019 | 10:05

З 1 січня 2019 року державні реєстратори складатимуть іспит на знання законодавства.

З 1 січня 2019 року всі кандидати на посаду реєстраторів будуть складати професійний іспит на знання українського законодавства. Відповідну постанову прийняв Уряд 24.10.2018 року №860, якою затверджено Порядок реалізації експериментального проекту з організації визначення професійної компетентності осіб, які мають намір здійснювати функції державного реєстратора прав на нерухоме майно та/або державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. Це - ще одна новація Міністерства юстиції України для того, щоб підвищити професійний рівень державних реєстраторів та забезпечити якість їх роботи. Важливо також і те, що окрім кандидатів на посаду державного реєстратора іспит будуть складати і ті державні реєстратори, які з тих, чи інших причин були відключені від доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та/або Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Тобто для того, щоб продовжити роботу, державним реєстраторам після відключення потрібно буде скласти іспит.

Визначення професійної компетентності осіб здійснюватиметься Міністерством юстиції України шляхом автоматизованого анонімного тестування, що проводиться один раз на місяць. У разі потреби, за рішенням Міністерства юстиції України, автоматизоване анонімне тестування може проводитися більше ніж один раз на місяць.

Під час проведення автоматизованого анонімного тестування можуть бути присутніми представники засобів масової інформації.

Міністерством юстиції обов’язково забезпечується ведення відео-фіксації процесу автоматизованого анонімного тестування.

Особи, які не пройдуть автоматизованого анонімного тестування, можуть повторно звернутися до Міністерством юстиції України та пройти його у будь-який час.

Тестові завдання будуть містити питання, щодо знання законодавства про державну реєстрацію прав на нерухоме майно, державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. Для того, щоб скласти іспит, потрібно дати правильну відповідь на 75 відсотків запитань.

Сертифікат про підтвердження професійної компетентності у відповідній сфері державної реєстрації є обов’язковим документом для призначення особи на відповідну посаду/укладення трудового договору із суб’єктом державної реєстрації з метою виконання функції державних реєстраторів, а також для відновлення державному реєстратору доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та/або Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Лише після складання іспиту та отримання відповідного сертифікату державний реєстратор зможе отримати ключі та розпочати роботу.

Результати автоматизованого анонімного тестування будуть розміщені на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України не пізніше наступного робочого дня після його проведення.